dimecres, 31 de març del 2010

AUTOAVALUACIÓ 1.3


Conclusions

En un inici, quan en l’avaluació inicial de l’assignatura se’ns va fer elaborar el primer mapa de relació d’aquests tres termes tan i tan generals, em venien al cap diferents possibles definicions de les paraules, enllaços, qüestions, ... en definitiva una àmplia llista d’interrogants en relació d’aquestes paraules i de l’assignatura en general.

I a hores d’ara, després de la lectura d’aquest article i del material de l’assignatura, crec que m’ha servit per endinsar-me al tema en concret de la tecnologia educativa i tot el què l’envolta. No puc dir que m’ha ajudat a aclarir-me del tot, sinó més aviat a obrir un nou front de reflexió, relació de conceptes i d’aspectes que segurament no hauria valorat tan a fons com són els termes de SOCIETAT – CIÈNCIA – TECNOLOGIA.
A més, partint de tot l’entorn que engloba, condiciona i interrelaciona aquests tres termes tan complexes a l’hora de definir-los, explicar-los i unificar-los a la nostra manera d’entendre, marquen i determinen la nostra base, el nostra fer, la nostra feina i vocació com és l’EDUCACIÓ i el dia a dia dels individus, el dia a dia de les persones.

Per altra banda, remarcar també la importància de tota la pràctica portada a terme per arribar a aquest informe de síntesi, és a dir, especificant:
- començant per l’avaluació inicial (punt de partida de la reflexió personal)
- passant per la lectura de l’article i materials de l’assignatura (rebuda d’informació contrarestant la opinió personal)
- el treball del debat de casos (havent d’assolir rols que potser no eren els teus, però havies de defensar la postura davant dels companys presentant arguments sòlids)
- acabant per la realització del mapa de conceptes (especificació aspectes claus i interrelació de tots ells)

Crec que aquesta forma d’anar treballant, interioritzant, reflexionant, explicar, raonar, ... diferents aspectes més o menys concrets de tot aquest tema global que estem treballant com n’és la tecnologia i l’educació; ha estat molt positiva aconseguint en tot moment un autoaprenentatge personal bo a partir d’un treball col·laboratiu per tots els companys.

dilluns, 15 de març del 2010

NOVES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I LA COMUNICACIÓ A L'EDUCACIÓ

AVALUACIÓ INICIAL

A continuació presento el resultat inicial corresponent de la pregunta 9, el mapa conceptual i les conclusions de l'avaluació inicial de l'assignatura.

PREGUNTA 9

Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: _7_
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: _9_
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : _10_
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: _5_
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: _10_
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: _8_
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: _5_
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: _2_
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: _0_ (útils)
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: _10_

MAPA DE CONCEPTES


CONCLUSIONS

Quines primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat?

Positives, reflexives respecte al tema que anem a treballar i generant, ja de bon inici molts dubtes i intrigues al respecte.

NOU ÚS TEMPORAL DEL BLOG

Bones a tothom,

Primer de tot excusar-me per la inactivitat del blog últimament ja que en veritat el tinc una mica abandonat però espero aviat poder-lo tornar a activar amb noves aportacions.

Per altra banda, comentar que a partir d'avui i durant aproxiamdament uns mesos el meu blog no només constarà d'aportacions pròpies en escrits i imatges, sinó que formarà part del meu aprenentatge en una assignatura de psicopedagogia que estic cursant per la UOC.